skip to Main Content
Η Ημέρα της Μεταρρύθμισης στη ΓΣΘ

Η Ημέρα της Μεταρρύθμισης στη ΓΣΘ

Στις 31.10.1517 ο Αυγουστίνος μοναχός Μαρτίνος Λούθηρος θυροκόλλησε στον ναό της Βιττεμβέργης τις 95 θέσεις του και γνωστοποίησε μ’ αυτόν τον τρόπο την κριτική του απέναντι στην Καθολική Εκκλησία. Οι εξελίξεις που ακολούθησαν άλλαξαν την Ευρώπη καθώς και τις ζωές όλων των ανθρώπων,  και μάλιστα όχι μόνο των Ευαγγελικών. Γι’ αυτό άλλωστε γιορτάσαμε αυτή την επετειακή μέρα. Στη σχολική γιορτή που πραγματοποιήθηκε στις 31.10.2017, το σχολείο προώθησε την ενεργό ενασχόληση των μαθητών με τέτοιου είδους θέματα. Η γιορτή ξεκίνησε με μία μικρή εισαγωγή από τον κ.Stier, ο οποίος επιμελήθηκε την οργάνωσή της, με τη βοήθεια και άλλων καθηγητών Ιστορίας (κ. Καραμούζη, κ. Ανθοπούλου, κ. Ισαακίδης, κ.Grewingκαι κ.Fricker) καθώς και του καθηγητή Καλλιτεχνικών, κ. Ράφτη. Ακολούθησε ένα μικρό απόσπασμα από ντοκιμαντέρ, σχετικό με την εξέλιξη και τις επιπτώσεις της Μεταρρύθμισης. Στη συνέχεια, μαθητές των τάξεων 10a και 10bπαρουσίασαν τρία μικρά σκετσάκια με θέμα το εμπόριο των συγχωροχαρτίων, τις αντιδράσεις του Λούθηρου στο κήρυγμα του μοναχού Tetzelκαι, τέλος, τη συζήτηση δύο γυναικών σχετικά με τις διαφορετικές προσεγγίσεις των ίδιων των Μεταρρυθμιστών. Το τελικό ρητορικό ερώτημα «Σε τι πρέπει να πιστεύουμε σήμερα;» ήρθε να απαντήσει με την ομιλία της η πάστορας της Ευαγγελικής Εκκλησίας, κ.Weber.

Λέα Κυβέλη Χρυσανθοπούλου 10a

Στη συνέχεια, όλοι οι μαθητές επέστρεψαν στις τάξεις τους και ασχολήθηκαν περεταίρω με το θέμα της Μεταρρύθμισης, χρησιμοποιώντας μάλιστα διάφορα μέσα πληροφόρησης και επικοινωνίας:

  • Κόμικς και κουιζ γνώσεων στις τάξεις 5-7
  • Ενημερωτικό κείμενο και διαδικτυακό κουιζ μέσω της εφαρμογής Kahoot στις τάξεις 8-9. Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τοπροσωπικό τους smartphone.
  • Αξιοποίηση συγκεκριμένου εκπαιδευτικού λογισμικού μέσω της εφαρμογής Actionboundστις τάξεις 10-12. Οι μαθητές αξιοποίησαν ως πηγή πληροφοριών τις αφίσες που είναι αναρτημένες στην αίθουσα εκδηλώσεων, ενώ είχαν και τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τοπροσωπικό τους smartphone ή tablet.

Εντυπώσεις των μαθητών…

Τι σου άρεσε σε αυτή τη σχολική γιορτή; Τι θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε; 

Μου άρεσε πολύ το ότι τις απαντήσεις για το κουιζ μπορούσαμε να τις βρούμε στο κόμικ και όχι σε κάποιο κοινό κείμενο. (Λυδία, 6a)

Αυτό που μου άρεσε περισσότερο ήταν ότι οι τάξεις 9aκαι 10aπαρουσίασαν ένα υπέροχο θεατρικό κομμάτι. (Τάσος, 6a)

Μου άρεσε πολύ το γεγονός ότι έπρεπε να βρούμε τις απαντήσεις μόνοι μας, με τη βοήθεια των διαφόρων υλικών που μας δόθηκαν. Καλό θα ήταν να υπάρχει κάποιος χρονικός περιορισμός καθώς και κάποια μικρή ανταμοιβή για τους νικητές. (Αρσένης, 7a)

Η εξέλιξη της γιορτής μου φάνηκε πολύ έξυπνη. Κυρίως, όμως, το διαδικτυακό κουιζ «Kahoot»κέντρισε το ενδιαφέρον και τη συγκέντρωση των μαθητών. (Ελπίδα, 8a)

Μου φάνηκε πολύ δημιουργικό και ενδιαφέρον το ότι μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τα κινητά μας για να απαντήσουμε στις ερωτήσεις. (Νικ, 9a)

Το διαδικτυακό κουιζ μετά το θεατρικό κομμάτι ήταν πολύ συναρπαστικό. Ήταν μία μάχη σώμα με σώμα και στο τέλος κέρδισε η ομάδα μου! (Αναστασία, 9a)

Μου άρεσε πολύ το γεγονός ότι δόθηκαν ερεθίσματα συνεργασίας.

Μου άρεσε πολύ η ομαδική εργασία και η χρήση νέων τεχνολογικών μέσων.

Ήταν κάτι καινούργιο, δεν είχαμε ξανακάνει ποτέ κάτι παρόμοιο!

Θα μπορούσε να βελτιωθεί ο διαγωνισμός μεταξύ των διαφορετικών ομάδων.

Την επόμενη φορά θα πρέπει να είναι εξασφαλισμένο ότι θα υπάρχει καλύτερη πρόσβαση στο διαδίκτυο για όλους στο σχολείο, έτσι ώστε όλοι να έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στη διαδικτυακή εφαρμογή. (10a)

Στην εφαρμογή Actionboundμου άρεσε πολύ το γεγονός ότι οι ερωτήσεις ήταν ενδιαφέρουσες και οι μαθητές ενημερώθηκαν για διάφορες πτυχές της Μεταρρύθμισης. Επίσης, πολύ θετικό ήταν το ότι οι μαθητές έπρεπε να συνεργαστούν μεταξύ τους για να πετύχουν. Κατά τη γνώμη μου, η ταχύτητα του διαδικτύου θα μπορούσε να είναι καλύτερη. (Κωστής, 11d)

Μου άρεσε πολύ το ότι έπρεπε να κινούμαστε σε διάφορα σημεία για να βρούμε τις πληροφορίες. Ήταν ένα διασκεδαστικό και παράλληλα επιμορφωτικό παιχνίδι που μου άρεσε πολύ. Ο συνδυασμός παιχνιδιού-γνώσης ήταν πολύ εύστοχος. Επιπλέον, ήταν πολύ αποτελεσματικό, γιατί συνεργαστήκαμε με τους συμμαθητές μας και χρησιμοποιήσαμε σύγχρονα μέσα επικοινωνίας, τα οποία ταιριάζουν πολύ σε εμάς τους νέους. (Άνια, 11d)

Μου άρεσε πολύ το γεγονός ότι κάναμε κάτι τελείως διαφορετικό. Δεν ασχοληθήκαμε με βιβλία, αλλά με σύγχρονη τεχνολογία και γνωρίσμαε νέες ομαδοσυνεργατικές μεθόδους. (11d)

Μας δόθηκε η δυνατότητα να μάθουμε καινούργια πράγματα συμμετέχοντας ενεργά και όχι απλά παρακολουθώντας μία εκδήλωση. Ήταν ωραίο το γεγονός ότι η κεντρική γιορτή ήταν σύντομη και περιείχε μόνο τις βασικές πληροφορίες. To δεύτερο μέρος της  γιορτής στις τάξεις ήταν πολύ πιο δημιουργικό και ελκυστικό. (12b,c,d)

Reformationstag
Reformationstag
Reformationstag
Reformationstag
Reformationstag
Reformationstag
Reformationstag
Reformationstag
Reformationstag
Reformationstag
Reformationstag
Reformationstag
Reformationstag
Reformationstag
Reformationstag
Reformationstag
Reformationstag
Reformationstag
Reformationstag
Reformationstag
Reformationstag
ReformationstagReformationstagReformationstagReformationstagReformationstagReformationstagReformationstagReformationstagReformationstagReformationstagReformationstagReformationstagReformationstagReformationstagReformationstagReformationstagReformationstagReformationstagReformationstagReformationstag

Αυτές οι πληροφορίες είναι επίσης διαθέσιμες στα: Γερμανικα

Back To Top
×Close search
Search