Skip to content

Μια συζήτηση με τον Δημήτρη Χατζή

«Το σχολείο μπορεί να γίνει διαστημικό!»

Είναι  15 χρονών και έχει καταφέρει να κατασκευάσει ένα από τα λίγα 3D ρομπότ σε όλο τον κόσμο. Ο λόγος για τον Δημήτρη Χατζή, ο οποίος αυτές τις ημέρες παρουσίασε σε μαθητές και μαθήτριες  της 8ης και της 9ης τάξης τα μυστικά της ρομποτικής.

Όπως εξήγησε κατά τη διάρκεια της ζωηρής του συζήτησης στην Αούλα χρειάστηκε ένας χρόνος συστηματικής και καθημερινής ενασχόλησης για να γίνει ο νεαρότερος στον κόσμο κατασκευαστής ρομποτικού ανθρωποειδούς ανοικτού κώδικα, με ανθρώπινες διαστάσεις και εξ ολοκλήρου εκτυπωμένο από αυτοσχέδιο τρισδιάστατο εκτυπωτή. Ή αλλιώς ένας κατασκευαστής «InMoov», όπως είναι η επίσημη επιστημονική ονομασία του ρομπότ.

«Οταν βάζεις στόχους στη ζωή σου μπορείς να τους πετύχεις με υπομονή, επιμονή, πίστη και μεθοδικότητα. Το πιο σημαντικό ρόλο παίζει το κίνητρο, ενώ πολύ βασικό ήταν και ο τρισδιάστατος εκτυπωτής. Χωρίς αυτόν δε θα γινόταν τίποτα. Όπως και χωρίς το ίντερνετ», σημειώνει ο Δημήτρης Χατζής, που διαθέτει τόσο τη γερμανική όσο και την ελληνική υπηκοότητα και είναι σήμερα μαθητής της Α’ Λυκείου στο Ε’ Γενικό Λύκειο Καβάλας.

Οσο για το ερώτημα για τη σχέση καινοτομίας και σχολείου, η απάντηση του Δημήτρη Χατζή είναι ενδεικτική. «Πρέπει η καινοτομία να αναπτυχθεί στην εκπαίδευση της Ελλάδας, γιατί έχουμε μείνει πίσω. Ας μην ξεχνάμε ότι αν υπάρχουν τα μέσα, το σχολείο μπορεί να γίνει διαστημικό».

Κατά την παρουσίαση οι ερωτήσεις έπεφταν βροχή, καθώς το θέμα είναι πολύ ελκυστικό, αλλά και γνώριμο στους μαθητές του σχολείου μας. Που δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στη ρομποτική, διοργανώνοντας εδώ και δύο χρόνια διήμερο σεμινάριο ρομποτικής για μαθητές από τα σχολεία της Θεσσαλονίκης.

Το άρθρο της εφημερίδας

Back To Top