Skip to content

Το κατευθυντήριο πρότυπο ενός σχολείου εκφράζει τις βασικές πεποιθήσεις όλων των μελών της σχολικής κοινότητας – μαθητών και μαθητριών, γονέων, εκπαιδευτικών και σχολικής εφορείας. Πρόκειται για την περιγραφή των χαρακτηριστικών εκείνων που θεωρούμε πολύ σημαντικά για τη ΓΣΘ και που θέλουμε να τονίσουμε ιδιαίτερα και να προωθήσουμε. Επίσης, αποτελεί τη βάση για το σχολικό πρόγραμμα, στο οποίο παρουσιάζονται όλοι οι ουσιαστικοί στόχοι, περιεχόμενο μαθημάτων και μέθοδοι, τα σημεία, στα οποία το σχολείο δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα, και ο τρόπος συμπεριφοράς μέσα σε αυτό.

Είναι, λοιπόν, η αφετηρία για την εξέλιξη του σχολείου τα επόμενα χρόνια, η οποία θα μας επιτρέψει να προσεγγίσουμε τους στόχους μας για ένα ενιαίο σχολείο.

Το κατευθυντήριο πρότυπο επικαιροποιήθηκε το 2016/17. Με βάση μια δημοσκόπηση προσδιορίστηκε ποια θέματα είναι σημαντικά για τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, όσον αφορά το σχολείο τους. Στη διάρκεια μιας παιδαγωγικής ημέρας όλοι οι εκπαιδευτικοί μαζί με γονείς και μαθητές συζήτησαν για τα ακόλουθα καίρια ζητήματα: τι θεωρείται πλεονέκτημα, τι μειονέκτημα, τι πιστεύουμε ότι χρήζει βελτίωσης και τι δε χρειάζεται να μας απασχολεί πια. Με βάση αυτά τα αποτελέσματα κατασκευάστηκε από την αρμόδια ομάδα εργασίας με συντονιστή τον κύριο Galmbacher ένα μοντέλο του κατευθυντήριου προτύπου. Στη συνέχεια, όλοι οι φορείς του σχολείου – μαθητές και μαθήτριες, γονείς, εκπαιδευτικοί και σχολική εφορεία – συζήτησαν, τροποποίησαν και επικύρωσαν το νέο κατευθυντήριο πρότυπο. Στις 20.11.2017 το ΔΣ της σχολικής εφορείας έθεσε το κατευθυντήριο πρότυπο σε ισχύ.

Το κατευθυντήριο πρότυπο περιέχει τις ακόλουθες αρχές:

Ευρώπη – Η προοπτική μας είναι η Ευρώπη
Σεβασμός – Οι μεταξύ μας σχέσεις χαρακτηρίζονται από αμοιβαία εκτίμηση
Ανεκτικότητα – Θεωρούμε την ποικιλία κέρδος
Δημιουργικότητα  – Αξιοποιούμε τα ταλέντα μας
Δεξιότητες – Μαθαίνουμε για τη ζωή, τις σπουδές και το επάγγελμα
Συνάντηση –Επικοινωνούμε μεταξύ μας με ανοιχτό πνεύμα
Υπευθυνότητα – Αναλαμβάνουμε ευθύνη για τον εαυτό μας και το περιβάλλον

Σύμφωνα με αυτές τις κατευθυντήριες αρχές οφείλουμε να διαμορφώσουμε από κοινού τη σχολική μας καθημερινότητα. Το σχολικό μας πρόγραμμα θα προσδιορίζει αφενός με ακρίβεια πώς αυτό μπορεί να υλοποιηθεί, ενώ όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας θα πρέπει να το αφομοιώσουνκαι να το βιώνουν καθημερινά. Για παράδειγμα, η επικοινωνία μεταξύ μαθητών, γονέων και καθηγητών πρέπει να διαπνέεται από αμοιβαίο σεβασμό – αυτό ήταν εξάλλου το σημείο που επισήμαναν ως το πιο σημαντικό όλοι οι φορείς στην αρχική έρευνα.

Φάσεις δημιουργίας του κατευθυντήριου προτύπου της ΓΣΘ

Καλώς ήρθατε στο εργοτάξιο!

Πολλά χέρια βοήθησαν να χτίσουμε το κατευθυντήριο πρότυπο του σχολείου μας. Την περασμένη Πέμπτη οι…

Read more

Τα τουβλάκια Lego είναι εδώ…..

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου τα βρήκαν πρώτα.  Όπως στο κυνήγι των πασχαλινών αβγών, ανακάλυψαν τα…

Read more

Ξεκινάμε!

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς συμφωνήθηκε το νέο κατευθυντήριο πρότυπο της Σχολής, το οποίο στηρίχτηκε…

Read more

Ομάδα εργασίας για το πρότυπο

Στην «ημέρα προτύπου» δόθηκε η εκκίνηση και έτσι το πρότυπο της ΓΣΘ θα εξετασθεί και…

Read more
Back To Top