Γερμανική Μαθητική Ακαδημία Clemenswerth 2024 (Deutsche Schüler Akademie 2024)
Ένα καλοκαίρι γεμάτο πειράματα και ιατρικές έρευνες, γεμάτο φίλους και διασκέδαση: το κατ’ εξοχήν ιδανικό καλοκαίρι! Πού υπάρχει όμως αυτό; Η απάντηση είναι: στη Γερμανική Μαθητική Ακαδημία.
Έγινα δεκτή στη Deutsche SchülerAkademie 2024 για να περάσω 16 ημέρες από τις καλοκαιρινές μου διακοπές σε μια Ακαδημία και να λάβω μια εξειδικευμένη εκπαίδευση. 16 ημέρες που σηματοδότησαν μια σημαντική στιγμή της ζωής μου.
Η Deutsche SchülerAkademie (DSA) είναι ένα εξωσχολικό πρόγραμμα για ταλαντούχους μαθητές με κίνητρα. Προσφέρει εντατικά μαθήματα σε διάφορους τομείς, όπως η ιατρική, η πληροφορική, η πολιτική και η φιλοσοφία. Τα μαθήματα αυτά αποτελούν πρόκληση για τους συμμετέχοντες και προωθούν την ανταλλαγή ιδεών με άλλα άτομα της ηλικίας τους.
Υπάρχουν διάφορες Aκαδημίες στη Γερμανία, εγώ επέλεξα αυτήν στο Clemenswerth. Υπήρχαν συνολικά πέντε προγράμματα, το καθένα με 16 συμμετέχοντες και δύο υπεύθυνους μαθημάτων. Υπήρχαν τα ακόλουθα: Ανάλυση δεδομένων (4.1), ΧημείαXΠολιτική (4.2), Από το μόριο στο φάρμακο (4.3), Φανταστείτε! (4.4) και Φιλοσοφία! (4.5). Επέλεξα το πρόγραμμα «Από το μόριο στο φάρμακο», επειδή επιδιώκω να σπουδάσω ιατρική στη Γερμανία και βρήκα το θέμα ιδιαίτερα κατάλληλο για μένα.
Το καθημερινό πρόγραμμα στην Ακαδημία είχε ως εξής: Πρωινό μέχρι τις 08:30, μετά ακολουθούσε μια συνάντηση όλης της Ακαδημίας, το λεγόμενο Plenum, όπου ανακοινώνονταν τα σημαντικότερα πράγματα για το πρόγραμμα της ημέρας. Στη συνέχεια, είχαμε την πρώτη συνεδρία μαθημάτων από τις 09:00 έως τις 12:00, συμπεριλαμβανομένου ενός διαλείμματος για καφέ, όπου είχαμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε για αυτά που κάναμε στα μαθήματά μας. Στη συνέχεια ακολουθούσε μεσημεριανό γεύμα. Έπειτα, στον ελεύθερο χρόνο μας, μπορούσαμε να λάβουμε μέρος σε πολλές διαθεματικές δραστηριότητες, όπως η χορωδία στην οποία συμμετείχα εγώ προσωπικά. Στις 16.00 υπήρχε ένα ακόμη διάλειμμα για καφέ, αυτή τη φορά με κέικ, πριν αρχίσει η δεύτερη συνεδρία μαθημάτων από τις 16.30 έως τις 18.30. Ακολουθούσε απογευματινό γεύμα και στη συνέχεια άρχιζε η βραδιά με διάφορες δραστηριότητες διασκέδασης.
Στο μάθημα 4.3, «Από το μόριο στο φάρμακο: Μια εισαγωγή στη φαρμακευτική έρευνα με παράδειγμα τον καρκίνο», εξετάσαμε τη διαδικασία ανάπτυξης φαρμάκων με παράδειγμα τον καρκίνο και συγκεκριμένα τις τρεις κλινικές φάσεις από την ανακάλυψη του μορίου μέχρι την έγκριση ενός φαρμάκου. Όλοι οι συμμετέχοντες στο μάθημα κληθήκαμε να κάνουμε μια παρουσίαση που χρησίμευε ως εισαγωγή στο θέμα του μαθήματος. Στη συνέχεια, εμπεδώσαμε ενεργά τις αποκτηθείσες γνώσεις μέσω πρακτικών ασκήσεων. Πρώτον, με τη μικροσκοπική παρατήρηση ασθενών και υγιών ιστών ποντικιών, όπου έπρεπε να εφαρμόσουμε τις γνώσεις μας για να διακρίνουμε τους ιστούς με καρκίνο από τους υγιείς ιστούς (η εικόνα στα δεξιά δείχνει έναν ασθενή ιστό του μαστού). Δεύτερον, με τη διοργάνωση της μελέτης C.A.F.E. (Caffeine Analysis for Energy), στην οποία είχαμε ως στόχο να διερευνήσουμε την επίδραση της καφεΐνης στον ανθρώπινο οργανισμό και να εφαρμόσουμε έτσι τις γνώσεις μας για τις 3 κλινικές φάσεις. Κατά την οργάνωση της μελέτης, χωριστήκαμε σε 4 ομάδες: Κλινικές λειτουργίες, Φαρμακείο, Ιατροί, Ανάλυση δεδομένων. Ήμουν στην ομάδα των ιατρών, όπου ήμασταν υπεύθυνοι για τις μετρήσεις των βιοδεικτών πριν και μετά από την κατανάλωση καφεΐνης.
Δεν υπήρχαν ποτέ ανιαρές στιγμές στην Ακαδημία, καθώς πάντα συνέβαιναν πολλά, πράγμα που ήταν ασφαλώς πολύ διασκεδαστικό. Ο καθένας μπορούσε να παρακολουθήσει μια δραστηριότητα, από βόλεϊ και σκάκι, μέχρι χορούς και γιόγκα, κοινωνικοπολιτικές συζητήσεις ή εκμάθηση κινεζικής γλώσσας. Είχαμε πάντα την ευκαιρία να δοκιμάσουμε κάτι καινούργιο και ταυτόχρονα να κάνουμε νέους φίλους. Ήμασταν περίπου 90 άτομα συνολικά και σύντομα όλοι γνωρίζαμε ο ένας τον άλλο, γεγονός που δημιουργούσε μια απίστευτα ωραία ατμόσφαιρα και μας έκανε όλους να αισθανόμαστε ότι ανήκουμε στην ίδια ομάδα.
Εκτός από τις δραστηριότητες υπήρχε και μια ημέρα εκδρομής. Μπορούσες να κάνεις πεζοπορία, ποδηλασία ή κανό, να πας σε ένα μουσείο τέχνης στο Emden ή να επισκεφτείς το μνημείο Esterwegen. Εγώ επέλεξα την ποδηλασία, η οποία ήταν πολύ διασκεδαστική. Διασχίσαμε πάρα πολλά όμορφα μικρά χωριά, τα οποία με έφεραν πιο κοντά στη γερμανική κουλτούρα.
Με τη χορωδία, τη μπάντα και την ορχήστρα, οργανώσαμε μια τελική συναυλία με τίτλο «City of Stars», η οποία πραγματοποιήθηκε το προτελευταίο βράδυ. Αποχαιρετήσαμε όλοι μαζί με έναν μουσικό τρόπο την DSA, η οποία έφερε κοντά ανθρώπους με διαφορετικές κουλτούρες, διαφορετικά ενδιαφέροντα, από διαφορετικά μέρη του κόσμου, οι οποίοι όμως είχαν τον ίδιο στόχο: να διευρύνουν τους ορίζοντές τους.
Συνολικά, η Deutsche SchülerAkademie αποτέλεσε μια σπουδαία εμπειρία για μένα, καθώς με βοήθησε σε πολλές πτυχές της ζωής μου. Λόγω της πρακτικής εργασίας στο πρόγραμμα 4.3 και της εκτέλεσης καθηκόντων ενός ιατρού κατά την οργάνωση της μελέτης C.A.F.E., καθώς και της ανταλλαγής ιδεών με ανθρώπους με παρόμοιους στόχους με εμένα, είμαι πλέον σίγουρη για την απόφασή μου να σπουδάσω ιατρική στη Γερμανία και ότι αυτό το επάγγελμα είναι το κατάλληλο για μένα. Γνώρισα επίσης πάρα πολλούς ανθρώπους με παρόμοια αλλά και πολύ διαφορετικά ενδιαφέροντα και χαρακτηριστικά και δημιούργησα φιλίες, οι οποίες είμαι σίγουρη ότι θα παραμείνουν κομμάτι ολόκληρης της ζωής μου. Είμαι πολύ ευγνώμων για την εμπειρία μου στην Deutsche SchülerAkademie 2024 και δεν θα ξεχάσω ποτέ αυτήν τη μοναδική εμπειρία.
Αθανασία Θεοδωρίδου