ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ: «Το αγόρι με τις ριγέ πιτζάμες»
Ένα ημερολόγιο ανάγνωσης, 9η τάξη
Στη λίστα βιβλίων και στο πλαίσιο του μαθήματος των γερμανικών βασικό ρόλο είχε το μυθιστόρημα «Το αγόρι με τις ριγέ πιτζάμες» του John Boyne. Αυτό το βιβλίο αποτελεί σημαντικό έργο στη λογοτεχνία του ολοκαυτώματος, καθώς παρουσιάζεται η βαρβαρότητα εκείνης της εποχής μέσα από τα μάτια ενός παιδιού.
Πρωταγωνιστής του μυθιστορήματος είναι ο 9-χρονός Bruno, ο οποίος μετακομίζει με την οικογένεια του στο Άουσβιτς, όπου γνωρίζει τον συνομήλικό του Schmuel. Ο Schmuel είναι εβραϊκής καταγωγής και ζει στην άλλη πλευρά του φράχτη, σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης. Ανάμεσα στα δύο αγόρια αναπτύσσεται μία δυνατή φιλία, με ολέθρια, όμως, κατάληξη.
Αυτό το βιβλίο αποτέλεσε και θέμα του ημερολόγιου ανάγνωσης για τους μαθητές των τάξεων 9 b/c/d, υπό την καθοδήγηση των καθηγητριών Γερμανικών, κας Μέττεν, κας Ρίγκερ και κας Σπυριδωνίδου. Τα ημερολόγια κατασκευάστηκαν τόσο στο δια ζώσης όσο και στο εξ αποστάσεως μάθημα και συζητήθηκαν λεπτομερώς ανά κεφάλαιο, ενώ οι μαθητές κλήθηκαν να εμπλουτίσουν τις εργασίες τους με δημιουργικό τρόπο.
Εκτός από αυτά τα ημερολόγια ανάγνωσης, οι μαθητές παρουσιάσανε διάφορες εργασίες με θέματα που σχετίζονται κυρίως με τα ιστορικά γεγονότα αυτής της εποχής, καθώς και με τον αντισημιτισμό και με ερωτήσεις που αφορούν τη ρατσιστική διαπαιδαγώγηση και την ναζιστική ιδεολογία εκείνης της εποχής.
Στις 27/1/21, την Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος, προβλήθηκε επίσης στον ψηφιακό κινηματογράφο της ΓΣΘ η ομώνυμη ταινία, που είναι βασισμένη στο βιβλίο.
Μέσα από την ενασχόλησή τους μ’ αυτό το λογοτεχνικό βιβλίο, καθηγητές και μαθητές ήρθαν αντιμέτωποι με μια από τις πιο σκοτεινές πλευρές της νεότερης παγκόσμιας ιστορίας, γεγονός που μας συγκίνησε όλους και έγινε αφορμή για περαιτέρω συζητήσεις.
Lesejournal Petros Salonikidis
Lesejournal A. Vanheerswynghels
Folgen des 2.Weltkrieges S.Birdas
Kreativer Schreibauftrag G. Alexandrakis
Erziehung im Nationalsozialismus E. Ioannidou
Rassenideologie G. Alexandrakis