Λογοτεχνικό πρότζεκτ: ημερολόγιο ανάγνωσης του μυθιστορήματος «Το αγόρι με τις ριγέ πιτζάμες»
Στη φετινή λίστα βιβλίων κύριο ρόλο είχε το μυθιστόρημα του JohnBoyne«Το αγόρι με τις ριγέ πιτζάμες». Έπρεπε να διαβαστεί κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μας διακοπών, έτσι ώστε σε διάστημα δύο περίπου μηνών να ασχοληθούμε με αυτό στο πλαίσιο του μαθήματος της γερμανικής γλώσσας, με καθηγήτρια την κ. Σπυριδωνίδου.
Το μυθιστόρημα αφορά ένα εννιάχρονο αγόρι ονόματι Bruno, το οποίο αναπτύσσει μια ιδιόμορφη φιλία με ένα φυλακισμένο εβραιόπουλο, τον Schmuel. Τα δύο αγόρια χωρίζει ένας πραγματικός (αυτός του στρατοπέδου συγκέντρωσης) αλλά και ένας συμβολικός φράχτης.
Κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού διαστήματος όλοι οι μαθητές του τμήματος 9dκρατούσαν ένα «ημερολόγιο ανάγνωσης», συλλέγοντας πληροφορίες, δημιουργώντας παρουσιάσεις και πραγματοποιώντας ομαδικές εργασίες. Τα ημερολόγιά μας ήταν ένας δημιουργικός τρόπος για να εκφράσουμε τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας πάνω στο βιβλίο. Επίσης αναλύσαμε ενδελεχώς όλες τις θεματικές ενότητες, τις πληροφορίες και το περιεχόμενο του μυθιστορήματος.
Στο πλαίσιο της ενασχόλησής μας με το βιβλίο επισκεφθήκαμε το Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης, όπου πληροφορηθήκαμε για την εβραϊκή κοινότητα στη Θεσσαλονίκη και στην υπόλοιπη Ευρώπη κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Αυτό το μουσείο είναι ένα από τα τρία εβραϊκά μουσεία της Ελλάδας και βρίσκεται από το 2002 στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Στο μουσείο επισκεφθήκαμε πολλές εκθέσεις, όπως αυτήν του Ολοκαυτώματος, καθώς και τον χώρο όπου είναι αναρτημένη η ονομαστική λίστα με τα θύματα του Ολοκαυτώματος. Η συγκεκριμένη εκδρομή μας βοήθησε πολύ, γιατί εξετάσαμε το θέμα σε βάθος και μάθαμε καινούριες πληροφορίες για τα ιστορικά γεγονότα της εποχής.
Χρήστος Καγγελίδης, Θοδωρής Κανελλόπουλος, Klasse 9d