skip to Main Content

Η γερμανόγλωσση διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων στη ΓΣΘ

Στο πλαίσιο της διδασκαλίας γνωστικών αντικειμένων στη γερμανική γλώσσα η ΓΣΘ έχει υιοθετήσει μια πολιτική ώστε να παρέχει στους μαθητές που μαθαίνουν την αλλά και στη γερμανική γλώσσα, την καταλληλότερη υποστήριξη, απομακρύνοντας με αυτόν τον τρόπο και  τον φόβο που αυτά τα δύο συνήθως προκαλούν. Η πολιτική αυτή διαμορφώθηκε από τη μακρόχρονη εμπειρία και τη βαθιά ενασχόληση πολλών Ελλήνων και Γερμανών καθηγητών και συνεχίζει να εξελίσσεται.

Για τη γερμανόγλωσση διδασκαλία η ΓΣΘ ακολουθεί τη μεθοδολογία που υπαγορεύει η αντίστοιχη βιβλιογραφία. Ο πυρήνας της πολιτικής της είναι να φέρνει τους μαθητές αντιμέτωπους με αυθεντικές αλλά διαχειρίσιμες καταστάσεις που απαιτούν γλωσσικές δεξιότητες ελαφρώς ανώτερες από αυτές που ήδη κατέχουν. Για την καλύτερη δυνατή εξέλιξή τους επιλέγεται να μην τους παρέχεται απεριόριστη βοήθεια αλλά μόνο όση απαιτείται για την αντιμετώπιση της εκάστοτε κατάστασης.

Στην πράξη αυτό σημαίνει μια ενεργητική προσέγγιση της γλώσσας. Συνειδητά αποφεύγεται η χρήση υπερβολικά απλοποιημένων εγχειριδίων καθώς αυτά δεν προάγουν ικανοποιητικά τη γλωσσική εξέλιξη των μαθητών. Αντίθετα χρησιμοποιούνται αυθεντικά γερμανικά εγχειρίδια και συμπληρωματικό υλικό, διαφορετικά για κάθε ηλικία, για την καλύτερη επεξεργασία των οποίων παρέχεται η απαιτούμενη υποστήριξη.

Για την επίτευξη αυτού του σκοπού ιδρύθηκε το σχολικό έτος 2019/20 η ομάδα εργασίας DFU. Αυτή αποτελείται από τους 2 συντονιστές, από 2 καθηγητές Γερμανικών, καθώς και από καθηγητές που διδάσκουν τα αντίστοιχα γερμανόγλωσσα μαθήματα. Η ομάδα εργασίας είναι μια νέα δομή, συνεχίζει ωστόσο το ήδη υπάρχον σημαντικό έργο που έχει γίνει έως τώρα.  Ενδεικτικά σημεία της δουλειάς που γίνεται για την υποστήριξη των μαθητών στα γερμανόγλωσσα μαθήματα είναι:

  • Αναζήτηση γλωσσικών δυσκολιών στα κείμενα που χρησιμοποιούνται στις φυσικές επιστήμες και δημιουργία υποστηρικτικού υλικού
  • Αξιόπιστη εισαγωγή και εξάσκηση σε όρους που χρησιμοποιούνται σε εκφωνήσεις
  • Δημιουργία φύλλων εργασίας. Εδώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ομοιογένεια ώστε να περιοριστεί η επιβάρυνση των μαθητών (ενιαία μορφή, κοινή χρήση συμβολισμών, επεξηγήσεις)
  • Επεξεργασία σημαντικών κειμένων των φυσικών επιστημών στο μάθημα των Γερμανικών.
  • Υιοθέτηση κοινών τρόπων αξιολόγησης, χρήσης του τετραδίου κλπ.
  • Προσαρμογή της διδασκαλίας γραμματικών φαινομένων με βάση τις απαιτήσεις των κειμένων των γερμανόγλωσσων μαθημάτων
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω σε θέματα διαχείρισης λαθών ειδικά στην ξένη γλώσσα
  • Αμοιβαίες παρακολουθήσεις μαθημάτων μεταξύ καθηγητών Γερμανικών και καθηγητων γερμανόγλωσσων μαθημάτων.

 

Πρόκειται για μια συνεχή και εξελισσόμενη διαδικασία που υποστηρίζεται με μεγάλη αφοσίωση από τους εμπλεκόμενους καθηγητές.

Αυτές οι πληροφορίες είναι επίσης διαθέσιμες στα: Γερμανικα

Back To Top
×Close search
Search