Skip to content

Η γερμανόγλωσση διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων στη ΓΣΘ

Σκοπός: Στο πλαίσιο της διδασκαλίας γνωστικών αντικειμένων στη γερμανική γλώσσα, η ΓΣΘ επιδιώκει να παρέχει στους μαθητές που μαθαίνουν την αλλά και στη γερμανική γλώσσα, την καταλληλότερη υποστήριξη. Η πολιτική αυτή διαμορφώθηκε από τη μακρόχρονη εμπειρία και τη βαθιά ενασχόληση πολλών Ελλήνων και Γερμανών καθηγητών και συνεχίζει να εξελίσσεται.

Διδασκαλία: Για τη γερμανόγλωσση διδασκαλία η ΓΣΘ ακολουθεί τη μεθοδολογία που υπαγορεύει η αντίστοιχη βιβλιογραφία. Ο πυρήνας της πολιτικής της είναι να φέρνει τους μαθητές αντιμέτωπους με αυθεντικές αλλά διαχειρίσιμες καταστάσεις, που απαιτούν γλωσσικές δεξιότητες ελαφρώς ανώτερες από αυτές που ήδη κατέχουν. Για την καλύτερη δυνατή εξέλιξή τους επιλέγεται να μην τους παρέχεται απεριόριστη βοήθεια, αλλά μόνο όση απαιτείται για την αντιμετώπιση της εκάστοτε κατάστασης.

Ενεργητική προσέγγιση: Στην πράξη αυτό σημαίνει μια ενεργητική προσέγγιση της γλώσσας. Συνειδητά αποφεύγεται η χρήση υπερβολικά απλοποιημένων εγχειριδίων, καθώς αυτά δεν προάγουν ικανοποιητικά τη γλωσσική εξέλιξη των μαθητών. Αντίθετα, χρησιμοποιούνται αυθεντικά γερμανικά εγχειρίδια και συμπληρωματικό υλικό, διαφορετικά για κάθε ηλικία, για την καλύτερη επεξεργασία των οποίων παρέχεται η απαιτούμενη υποστήριξη.

Η ομάδα εργασίας: Για την επίτευξη αυτού του σκοπού ιδρύθηκε το σχολικό έτος 2019/20 η ομάδα εργασίας DFU. Αυτή αποτελείται από τους 2 συντονιστές, από 2 καθηγητές Γερμανικών, καθώς και από καθηγητές που διδάσκουν γερμανόγλωσσα μαθήματα όπως Μαθηματικά, Φυσική, Βιολογία και Ιστορία.

Ενδεικτικά σημεία της δουλειάς που γίνεται για την υποστήριξη των μαθητών στα γερμανόγλωσσα μαθήματα είναι:

  • Πρώτη επαφή στα προπαρασκευαστικά μαθήματα: Επιλεγμένα γερμανόγλωσσα μαθήματα παρουσιάζονται στους μελλοντικούς μας μαθητές.
  • Αξιόπιστη εισαγωγή και εξάσκηση σε όρους που χρησιμοποιούνται σε εκφωνήσεις. Όλοι οι μαθητές αποκτούν δωρεάν το αντίστοιχο εγχειρίδιο.
  • Υποχρεωτικές παρουσιάσεις στην 9η με σκοπό την καλλιέργεια γλωσσικών και μεθοδικών δεξιοτήτων.
  • Αναζήτηση γλωσσικών δυσκολιών στα κείμενα που χρησιμοποιούνται στις φυσικές επιστήμες και δημιουργία υποστηρικτικού υλικού.
  • Δημιουργία φύλλων εργασίας. Εδώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ομοιογένεια, ώστε να περιοριστεί η επιβάρυνση των μαθητών (ενιαία μορφή, κοινή χρήση συμβολισμών, επεξηγήσεις).
  • Υιοθέτηση κοινών τρόπων αξιολόγησης, χρήσης του τετραδίου κλπ.
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω σε θέματα διαχείρισης λαθών ειδικά στην ξένη γλώσσα.
  • Αμοιβαίες παρακολουθήσεις μαθημάτων μεταξύ καθηγητών Γερμανικών και καθηγητών γερμανόγλωσσων μαθημάτων και συστηματική ανατροφοδότηση.

 

Πρόκειται για μια συνεχή και εξελισσόμενη διαδικασία που υποστηρίζεται με μεγάλη αφοσίωση από τους εμπλεκόμενους καθηγητές.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στους συντονιστές κ.Christoph Motsch (c.motsch@dst.gr) και κ.Daniela Karlseder (d.karlseder@dst.gr).

Οι διδάσκοντες Καθηγητές

 

Christoph Motsch (Υπεύθυνος για τη γερμανόγλωσση διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων (DFU)

Thorsten Grewing

Daniela Karlseder

Georgia Papageorgiou

Persefone Spiridonidou

Vassilis Tzoulis

Back To Top