Skip to content

Οι διδάσκοντες του μαθήματος είναι:

(αριστερά προς δεξιά)

  • Kalliopi Papageorgiou (υπεύθυνη τμήματος)
  • Vasilios Tzoulis
  • Michail Sevdenidis
  • Ivonne Sommer

Φυσική

Ειδικότερα από την αρχαιότητα, η επιστημονική γνώση επηρέασε την ανάπτυξη του πολιτισμού, αρχικά στην Ελλάδα και στη συνέχεια σε ολόκληρη την Ευρώπη, και το αργότερο από τον 20ό αιώνα, τον πολιτισμό ολόκληρης της ανθρωπότητας. Μέσω των ευρημάτων και της μεθοδολογίας της, η φυσική επηρέασε άλλες φυσικές επιστήμες και προκάλεσε αρκετές επαναστάσεις στις ανθρωπιστικές επιστήμες, ιδίως στον τομέα της φιλοσοφίας.

Το έργο του Galileo Galilei συνδέεται με την επιτυχία της φυσικής: Εκτός από την καινοτόμο, αυστηρά μαθηματική προσέγγισή του, διαμόρφωσε πάνω απ’ όλα το ρόλο του πειράματος στη φυσική ως απαραίτητης εμπειρικής επαλήθευσης των φυσικών θεωριών. Έκτοτε, η φυσική διακρίνεται από άλλες προσεγγίσεις για την εξήγηση του κόσμου από τη συνεπή διεκδίκηση της αρχής της επαληθευσιμότητας της γνώσης μέσω του πειράματος. Η προσέγγιση αυτή αντικατοπτρίζεται στους τρόπους σκέψης και εργασίας στη φυσική, οι οποίοι, μαζί με το φυσικό περιεχόμενο, αποτελούν απαραίτητο μέρος της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών.

Η φυσική δεν αποτελεί μόνο τη βάση για τις τεχνικές και ιατρικές εξελίξεις, αλλά διαμορφώνει επίσης με πολλούς τρόπους τη ζωή μας σε μια κοινωνία υψηλής τεχνολογίας. Ωστόσο, εκτός από ευκαιρίες, οι τεχνικές εξελίξεις ενέχουν και κινδύνους, ορισμένοι από τους οποίους έχουν εκτεταμένες συνέπειες για το περιβάλλον, την κοινωνία και την ειρήνη. Είναι σημαντικό να τις αναγνωρίσουμε και να τις αξιολογήσουμε. Η φυσική εκπαίδευση δίνει τη δυνατότητα στο άτομο να συμμετέχει ενεργά στην κοινωνική επικοινωνία και στη διαμόρφωση γνώμης σχετικά με την τεχνολογική ανάπτυξη και την επιστημονική έρευνα και, ως εκ τούτου, αποτελεί ουσιαστικό στοιχείο της γενικής εκπαίδευσης σε έναν κόσμο που διαμορφώνεται από την επιστήμη και την τεχνολογία.

 

Άλμπερτ Αϊνστάιν

Αν κάποιος έχει κατακτήσει τις βασικές μεθόδους του αντικειμένου του και έχει μάθει να σκέφτεται και να εργάζεται ανεξάρτητα, θα έχει ήδη βρει τον δρόμο του και επιπλέον, θα μπορεί να προσαρμόζεται καλύτερα στην πρόοδο και τις ανατροπές από ό,τι το άτομο του οποίου η εκπαίδευση συνίσταται κυρίως στην απόκτηση λεπτομερών γνώσεων”.

Το μάθημα

Στην αρχή της κατανόησης της φυσικής, υπάρχει θαυμασμός για τα φυσικά φαινόμενα και γοητεία για τις τεχνολογικές συσκευές. Η παρατήρηση αυτών των φαινομένων και συσκευών στην τάξη δίνει το έναυσμα για τα πρώτα φυσικά ερωτήματα. Με τη βοήθεια των υποθέσεων και της επαλήθευσής τους, οι μαθητές εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με την επιστημονική διαδικασία της γνώσης, στο επίκεντρο της οποίας βρίσκεται το πείραμα. Κατά το προηγούμενο έτος, η Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης επένδυσε πολλά σε μαθητικά πειράματα, ώστε, αρχής γενομένης από το σχολικό έτος 2021-22, η εξέλιξη της κατανόησης της φυσικής και των φυσικών επιστημών να πραγματοποιείται στα μαθήματα φυσικής της Γερμανικής Σχολής Θεσσαλονίκης μέσω καθοδηγούμενων αλλά ανεξάρτητων πειραματισμών με κατάλληλα υλικά.


 Blog-Posts

Projekts που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια του μαθήματος Φυσικής στη ΓΣΘ:

Back To Top