skip to Main Content

Για περισσότερη δημοκρατία στη ΓΣΘ!

Από την αρχή του σχολικού έτους εργαζόμαστε εντατικά για περισσότερη συμμετοχή των μαθητριών και μαθητών στις αποφάσεις της σχολικής ζωής. Σε ένα από τα πρώτα βήματα αναθεωρήσαμε τον κανονισμό της Μαθητικής Κοινότητας, ενημερωθήκαμε για τις διαδικασίες και κανόνες που ισχύουν μέχρι σήμερα, και αυτό με μια κριτική ματιά, που αναπτύχθηκε μέσα από τις εμπειρίες, τα βιώματα και τις συναντήσεις των προηγούμενων μηνών, μεταξύ άλλων με τον καθηγητή Vosskuhle, Πρόεδρο του Ομοσπονδιακού  Συνταγματικού Δικαστηρίου της ΟΔΓ, και καθοδηγήθηκε από τις βασικές αρχές του γερμανικού συντάγματος. Στόχος μας ήταν να γεμίσουμε με περισσότερη δράση τη δουλειά των εκπροσώπων των μαθητών, να ελέγξουμε τις καθιερωμένες διαδικασίες και κανόνες και αν χρειαστεί να θεσπίσουμε νέους δεσμευτικούς κανόνες και δομές που θα οδηγήσουν σε περισσότερη δημοκρατία στη ΓΣΘ,

Προέκυψε  ένα πρώτο σχέδιο ενός νέου κανονισμού μαθητικού συμβουλίου, που θα απαρτίζεται από μαθήτριες και μαθητές και των δύο προφίλ και τμημάτων.

Την Ημέρα Γνωριμίας ήταν επιτέλους έτοιμο! Είχαμε τη δυνατότητα να κάνουμε την πρώτη συνεδρίαση του Μαθητικού Κοινοβουλίου. Αφού ασχοληθήκαμε εντατικά και πάλι με το θέμα κατά τη διάρκεια των συνθετικών εργασιών και αποκομίσαμε περισσότερες νέες ιδέες και ερεθίσματα από την επίσκεψή μας στο Δημαρχείο της Θεσσαλονίκης και τη συζήτηση με τον Αντιδήμαρχο Τουρισμού και απόφοιτο τις ΓΣΘ κ. Σπύρο Πέγκα, μεταξύ άλλων και για τον κατάλληλο συντονισμό και την κατανομή των εδρών  σε ένα κοινοβούλιο, στάλθηκαν τελικά – φυσικά έγκαιρα – προσκλήσεις με την ημερήσια διάταξη στους εκπροσώπους των τάξεων, στο μαθητικό συμβούλιο και τους υπεύθυνους καθηγητές και μπορέσαμε να πραγματοποιήσουμε την πρώτη συνεδρίαση του Μαθητικού Κοινοβουλίου.

Μαθήτριες και μαθητές και των δύο τμημάτων και από όλες τις τάξεις συναντήθηκαν σε «δημοκρατικό έδαφος» και συζήτησαν για τη διαμόρφωση των ωρών αναπλήρωσης και την προσφορά  σε ομίλους εργασίας.

Τη συνεδρίαση συντόνισε το νεοσύστατο προεδρείο, που υπενθύμιζε διαρκώς τους κανόνες και τις διαδικασίες σύμφωνα με τον κανονισμό των Μαθητικών Κοινοτήτων. Η συζήτηση διακρινόταν από τις βασικές αξίες του κανονισμού μας,  όπως σεβασμός και ανεκτικότητα. Γρήγορα έγινε φανερό ότι η νοοτροπία των ξεχωριστών τμημάτων του σχολείου, που εμποδίζει το αίσθημα του «εμείς» και βάζει σύνορα μεταξύ των μαθητών και των τμημάτων,  δεν υπήρχε πια.

Δόξα στη Δημοκρατία!

Το επόμενο σχολικό έτος θέλουμε να συνεχίσουμε σε αυτόν τον δρόμο και να συναντηθούμε όσο το δυνατό περισσότερο! Είναι πολύ διασκεδαστικό!

Die Politik-AG / die Projektgruppe „Für MEHR DOMKRATIE an der DST“

MehrDemokratieProjekt
MehrDemokratieProjekt
MehrDemokratieProjekt
MehrDemokratieProjekt
MehrDemokratieProjekt
MehrDemokratieProjekt
MehrDemokratieProjekt
MehrDemokratieProjekt
MehrDemokratieProjekt
MehrDemokratieProjekt
MehrDemokratieProjekt
MehrDemokratieProjekt
MehrDemokratieProjekt
MehrDemokratieProjekt
MehrDemokratieProjekt
MehrDemokratieProjekt
MehrDemokratieProjekt
MehrDemokratieProjektMehrDemokratieProjektMehrDemokratieProjektMehrDemokratieProjektMehrDemokratieProjektMehrDemokratieProjektMehrDemokratieProjektMehrDemokratieProjektMehrDemokratieProjektMehrDemokratieProjektMehrDemokratieProjektMehrDemokratieProjektMehrDemokratieProjektMehrDemokratieProjektMehrDemokratieProjektMehrDemokratieProjekt

Αυτές οι πληροφορίες είναι επίσης διαθέσιμες στα: Γερμανικα

Back To Top
×Close search
Search