Skip to content

Συνεργασία της ΓΣΘ με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Προώθηση του επιστημονικού τρόπου σκέψης για θέματα υγείας σε μαθητές

Οι πολίτες δέχονται καθημερινά έναν καταιγισμό πληροφοριών για θέματα υγείας ωστόσο πολλοί δεν διαθέτουν τα απαραίτητα εφόδια ώστε να ελέγξουν την ακρίβεια και την επιστημονική βάση των ιατρικών ισχυρισμών. Ιδιαίτερα εν μέσω της πανδημίας του νέου κορωνοϊού οι θεωρίες συνομωσίας και πάσης φύσεως μορφές ψευδοεπιστήμης λαμβάνουν ανησυχητικές διαστάσεις.

Η Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με ερευνητές της Μονάδα Τεκμηριωμένης Ιατρικής και Κλινικής Έρευνας του Τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ (http://cebm.med.auth.gr/) διοργανώνει ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου με στόχο την καλλιέργεια του επιστημονικού τρόπου σκέψης για θέματα υγείας. Οι μικροί μαθητές θα εκπαιδευτούν στην κριτική αξιολόγηση ισχυρισμών που αφορούν στον ευαίσθητο τομέα της Υγείας ώστε να μπορούν να αναγνωρίσουν ποιοι είναι επαρκώς στοιχειοθετημένοι ή παραπλανητικοί και να είναι σε θέση να λάβουν καλά τεκμηριωμένες αποφάσεις που αφορούν θέματα υγείας. Στο εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα που αναπτύχθηκε από το Ερευνητικό Συμβούλιο της Νορβηγίας συμμετέχουν σχολεία από όλο τον κόσμο (https://informedhealthchoices.org/).

Φιλοδοξία του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι χρησιμοποιώντας, ως εφαλτήριο τα θέματα υγείας, να προωθήσει μία συλλογική κουλτούρα επιστημονικής προσέγγισης και σε άλλα ζητήματα της δημόσιας σφαίρας.

Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στους εκπαιδευτικούς του σχολείου κ.κ. Μιχαήλ Σεβδυνίδη και Daniela Karlseder.

Back To Top